Republička vlada odlučila je na telefonskoj sednici da osnuje novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti Javno preduzeće "Jat ervejz". Nova kompanija biće osnovana uz minimalni novčani ulog, a od "Jat ervejza" će preuzeti "sredstva koja su interesantna potencijalnim privatnim investitorima". Nakon osnivanja biće objavljen tender za dokapitalizaciju nove aviokompanije, na kojem će moći da učestvuju strateški partneri iz avioinudstrije ili investitori. Strateški partner će morati da podnese i detaljan program investicija u aviokompaniju, predlog o saradnji sa "Jat ervejzom" po početku funkcionisanja nove kompanije, kao i predloge o saradnji sa Jat tehnikom i Aerodromom. U današnjem zaključku Vlade Srbije se navodi i da je potrebno što pre izabrati savetnika koji će sprovesti postupak osnivanja nove aviokompanije i izbora strateškog partnera.
Vlada Srbije osniva novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti "Jat ervejz".
Nakon osnivanja biće objavljen tender za dokapitalizaciju nove aviokompanije, na kojem će moći da učestvuju strateški partneri iz avioinudstrije ili investitori.
Republička vlada odlučila je na telefonskoj sednici da osnuje novu nacionalnu aviokompaniju koja će zameniti Javno preduzeće "Jat ervejz".
Nova kompanija biće osnovana uz minimalni novčani ulog, a od "Jat ervejza" će preuzeti "sredstva koja su interesantna potencijalnim privatnim investitorima".
Nakon osnivanja biće objavljen tender za dokapitalizaciju nove aviokompanije, na kojem će moći da učestvuju strateški partneri iz avioinudstrije ili investitori, rekli su u Vladi.
Strateški partner će morati da podnese i detaljan program investicija u aviokompaniju, predlog o saradnji sa "Jat ervejzom" po početku funkcionisanja nove kompanije, kao i predloge o saradnji sa Jat tehnikom i Aerodromom.
U današnjem zaključku Vlade Srbije se navodi i da je potrebno što pre izabrati savetnika koji će sprovesti postupak osnivanja nove aviokompanije i izbora strateškog partnera.
Premijer Mirko Cvetković ranije je rekao da će dugovi ostati "Jat ervejzu" i trebalo bi da budu vraćeni prodajom imovine te aviokompanije.
Prema ranijim navodima poslovodstva "Jat ervejza", akumulirani gubitak te aviokompanije je oko 146 miliona evra, dug kompanije u 2009. godini bio je oko 25 miliona evra. Kompanija zapošljava oko 1.200 ljudi i ima 12 aviona u vlasništvu i tri zakupljena.
Ministarstvo za infrastrukturu će formirati radnu grupu, koja će raspisati javnu nabavku za izbor konsultanta za proces traženja strateškog partnera, koji bi novu kompaniju trebalo da dokapitalizuje, rekao je juče državni sekretar za vazdušni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković.
Miljković je naveo da će svi dugovi ostati staroj firmi i da će biti vraćeni prodajom imovine.
Prema njegovim rečima, na usaglašavanju novog koncepta privatizacije nacionalnog avioprevoznika rade kabinet premijera Mirka Cvetković, ministarstava ekonomije, finansija i infrastrukture kao i Agencija za privatizaciju.
"Koncept je uglavnom zasnovan na tome da se stvori nova kompanija, koja će praktično biti nacionalni avioprevoznik, odnosno da se napravi tako da bude atraktivana za potencijalne investitore", objasnio je Miljković.